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Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

Bupivacaine inhibits the TLR4 ‐ and TLR2 ‐ Myd88/NF‐κB pathways in human leukocytes

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Abstract

Background

Local anesthetics have anti-inflammatory effects. Because most previous experiments were performed with supra-therapeutic concentrations, we measured the effects of clinically relevant concentrations of bupivacaine on the TLR4- and TLR2-MyD88-NF-κB pathways.

Methods

We measured TNF-α and PGE2 release, p38 MAP-kinase phosphorylation and translocation of NF-κB in human peripheral blood mononuclear cells (hPBMC) and human monocytes challenged with LPS (lipopolysaccharide) or Pam3CSK4 (tripalmitoylated lipopeptide Pam3CysSerLys4) in the presence or absence of bupivacaine. Similarly, we measured the effect of bupivacaine on HEK293 cells expressing the hTLR4 and the hTLR2 genes and challenged with LPS or Pam3CSK4. Finally, molecular docking simulations of R(+)- and S(-)-bupivacaine binding to the TLR4-MD-2 complex and to the TLR2/TLR1 heterodimer were performed.

Results

In PBMCs, bupivacaine from 0.1 to 100 μM inhibited LPS-induced TNF-α and PGE2 secretion, phosphorylation of p38 and nuclear translocation of NF-κB in monocytes. Bupivacaine similarly inhibited the effects of Pam3CSK4 on TNF-α secretion. Bupivacaine inhibited the effect of LPS on HEK293 cells expressing the human TLR4 receptor and the effect of Pam3CSK4 on HEK293 cells expressing the human TLR2 receptor. Molecular docking showed that bupivacaine binds to the MD-2 co-receptor of TLR4 and to the TLR2 receptor.

Conclusions

Contrary to numerous experiments performed with supratherapeutic doses, our results were obtained with concentrations of bupivacaine as low as 0.1 μM. We conclude that bupivacaine modulates the inflammatory reactions such as those observed after surgery or trauma, at least partly by inhibiting the TLR4- and TLR2-NF-κB pathways.

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Polyethylenglycol – Freund oder Feind?

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Laryngorhinootologie 2022; 101: 784-786
DOI: 10.1055/a-1861-7047

Anaphylaktische Reaktionen nach Impfungen sind selten. Zwei Fälle von Reaktionen nach der Pfizer-BioNTech-Covid-19-Vakzine, BNT162b2, wurden aus dem UK berichtet, weitere 19 aus den USA. Als möglicher Auslöser wurde Polyethylenglycol (PEG) angeschuldigt. Pegylierung ist ein üblicher Vorgang in der Impfstoffherstellung, um die Substanzen vor schnellem immunologischem Abbau zu schützen. PEG ist ein Polyether (Synonyme z. B. Laureth-9, Polidocanol, Thesit, Macrogol) und findet sich in Kosmetika, Körperpflegeprodukten, Nahrungsmitteln, Liposomen und Nanopartikeln als Drug-Delivery-Systeme für Medikamente und als osmotisches Laxans vor Gastro-/Koloskopien. IgM-Antikörper auf PEG werden bei 70% der Bevölkerung nachgewiesen. Bei 2 Fällen von Soforttyp-Reaktionen auf PEG fanden sich IgE-Antiköper, bei anderen Medikamentengaben mit PEG geht man von pseudoallergischen Reaktionen über die Komplement-Aktivierungs-related Pseudoallergie (CARPA) aus. In Relation zum weit verbreiteten Einsatz von PEG sind die Impfreaktionen sehr selten und aktuell kein Grund, Allergiker oder Menschen mit Anaphylaxien bei entsprechenden Vorsichtsmaßnahmen auf bekannte Auslöser auszuschließen. Aufgrund der Meldepflicht (Gesundheitsamt und Arzneimittelkommission der deutschen Ärzteschaft) ist bald mit weiteren Erkenntnissen zu rechnen.
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